reklama

Tolerancia

Už veľmi dlho mi vadia fajčiari. Samozrejme, nevadia mi ako ľudia, ale ako, opakujem - FAJČIARI, teda keď fajčia. A nerobím medzi nimi rozdiely, či je to okoloidúci alebo trebárs dcéra.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Nerozumiem tomuto zlozvyku, nechápem to vypúšťanie peňazí do vzduchu. Veď raz mesačne si stačí stočiť sto eurovku to trubičky a pripáliť si ju...

Ale v poriadku, sú to peniaze každého z nich, zarobili si, majú právo míňať, na čo chcú. Trebárs aj na veci, ktoré ich zabíjajú. Je to ich voľba. Čo ma rozčuľuje, že ich voľby sa musím proti svojej vôli zúčastňovať aj ja. Kedysi som pracoval na príjme tovaru v obchode s elektronikou. Pravidelné príchody predajcov do skladu, ktorí pofajčievali pri otvorenej garážovej bráne kým som preberal tovar od dodávateľa, boli veľmi nevítaným spestrením práce. V lete sa aspoň nedržali blízko brány, prechádzali sa pár metrov od nej, takže cigaretový dym bolo cítiť menej. No v zime sa snažili držať blízko otvorenej brány, pretože zvnútra skladu inštalované "fukáre" teplým vzduchom vytláčali studený vzduch von. Keďže som odmietal znášať okrem do skladu prúdiaceho zápachu z fajčenia aj chlad, nekompromisne som bránu zatváral. "Veď zazvoň"... a oni boli pre cigaretku ochotní mrznúť,

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vadí mi, keď idem po ulici a musím znášať zápach z cigarety fajčiaceho idúceho predo mnou. Chodím rýchlo, ale niekedy to trvá dlho, kým fajčiara predbehnem. Zatiaľ dostanem viacero vyfúknutých zásahov rovno do "ksichtu". Skúste fajčiarovi na ulici povedať, že vám vadí smrad z jeho cigarety. Minimálne vás vysmeje, alebo bude ignorovať. Alebo vám povie, že ho nemáte čo obmedzovať, že ste netolerantný a pod. Keď niekoho upozorním, že na zastávke je zakázané fajčiť, ohradí sa, že nie je pod prístreškom. Nuž, milí fajčiari, zapamätajte si, že zastávka nie je len prístrešok, ale celý priestor od označovníka zastávky až po najvzdialenejšie miesto, na ktorom môžu zastaviť napr. dva autobusy za sebou. Niektoré zastávky, hlavne električiek, majú na konci nízky stĺpik (kedysi to boli majáčiky, ktoré svietili).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Uvedomujete si, fajčiari, že ten, kto je tu netolerantný, ste v prvom rade vy? Vy máte sväté právo na cigaretu. A kde je moje právo na vzduch bez cigaretového smradu? Zľahčujete to, však len trochu dymu. Vyhýbam sa všetkým miestam, kde je povolené fajčiť, ale ako sa mám zápachu vyhnúť na ulici? Keby som, idúc pred vami na chodníku, vypúšťal svoje metánové plyny, to by bolo kritiky, pohoršenia, že nie ste povinní dýchať moje smrady. A čo vaše smrady z cigariet? Aký je v tom rozdiel??? Prečo nás, nefajčiarov, oberáte kvôli svojmu zlozvyku o pocit voľného dýchania? Prečo si myslíte, že keď vy dym necítite, resp. ste na neho zvyknutí, máte právo kaziť vzduch ostatným? Tolerancia by v prvom rade mala nastať na vašej strane.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prečo nechcete pochopiť, že to, čo vy pokladáte za normálne môže iným ľuďom vadiť? Čo deti? Možno sa doma snažíte nefajčiť, aby ste svoje deti neohrozovali pasívnym fajčením, no vonku dostávajú dávku od iných fajčiarov, ktorí rovnako ako vy, pokladajú fajčenie vonku za pre iných ľudí neškodné. Je dokázané, že pasívne fajčenie je pre nefajčiarov nebezpečnejšie, ako samotné fajčenie pre fajčiarov. Fajčíte všade - pri premietaniach filmov v letných kinách, na kúpaliskách, na protestoch Za slušné Slovensko, v záhradných reštauráciách aj keď sa pri vedľajšom stole obeduje, pri prechádzkach s detským kočíkom, pri deťoch na bicykloch pri prechádzke v parku, v práci si robíte prestávky na úkor pracovného času, pričom výplatu máte rovnakú ako kolegovia - nefajčiari, ktorí mesačne odrobia viac hodín ako vy. Pokračovať by sa dalo až do rána. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prečo to píšem? Lebo okrem ulíc, chodníkov, reštaurácií, parkov je v lete neúnosné, keď si človek nemôže ani len okno na byte otvoriť a vyvetrať, pretože či už od susedov, fajčiacich na balkónoch alebo fajčiarov, idúcich v okolí bytového domu vám do bytu "zavíta" neskutočný smrad, ktorý sa v izbách drží veľmi dlho. A to už nie je ulica. Prečo by som mal ja, nefajčiar, mať v byte cigaretový zápach??? Niekedy v prípade bezvetria, ako dnes, je doslova aj pri vetraní "do kríža" nemožné ten smrad vyvetrať. Dokedy budete vy tí chudáčikovia, ktorých treba tolerovať???

Pavel Vrabec

Pavel Vrabec

Bloger 
  • Počet článkov:  106
  •  | 
  • Páči sa:  10x

Som tu na návšteve ... asi ako dieťa - pozorovateľ, aspoň sa o to stále snažím. Zoznam autorových rubrík:  Go veganKrátkoZápisník "športovca" ... :o)V MHDZem nie sú len ľudiaLáskaOplatí sa vidieťČo ma teší ...Medzi ľuďmiČo ma se... srdí ....SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu