reklama

Vitajte v záhrade reality

Včera som Víkend otvorených parkov a záhrad nestihol, tak som dnes naložil vnúčika do autobusu deväť osem a prestúpili sme na deväť tri (ako malý škôlkár označuje čísla autobusov 98 a 93).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Na Zochovej ulici počkáme kamarátku a limitovaní krátkymi nôžkami najnižšieho účastníka (aj keď kamarátka "v nížke" nezaostáva :)... ) a doobedím (keďže malý musí ísť o jednej hajať) poďho do záhrad a parkov. No...

Aj keď nie je uvedený v programe podujatia, začíname v parčíku na Svoradovej ulici. Tu, zo zadnej strany pôrodnice Zochova, kde sa mimochodom narodil pisateľ týchto riadkov, mestská časť Staré mesto pred pár rokmi veľmi podarene zrevitalizovala zanedbanú zelenú plochu. Spravíme zopár fotiek, vnúčik sa pohojdá na "kvarglách", pobehá po schodoch z drevenej guľatiny a ďalšími schodami sa za pár chvíľ dostaneme zo Svoradovej na Zámockú. Tam si pozrieme bývalú Pállfyho záhradu. Teda, myslel som si, že pozrieme. Prichádzame k bráne, kde už pani sprievodkyňa pred zavretou bránou podáva výklad hlúčiku asi desiatich počúvačov. Spomínaným časovo-spánkovým limitom môjho vnuka pozerám, ako by sme sa dostali do záhrady. Z ulice prichádza pán vzrastu nezanedbateľného a nezabudnuteľného Bud Spencera, evidentne Pán kľúča - diaľkového ovládača, ktorým otvára bránu, aby sa dostal dnu. Keďže som predtým nechcel vyrušovať pani vo výklade, o ktorej som si dovtedy myslel, že je jednou z lektorov, ktorí majú sprevádzať verejnosť po záhrade, pýtam sa Buda, či je možné len nahliadnuť a poprechádzať sa po záhrade. Chcel som mu ešte povedať, že nechceme výklad, vnuk je na neho ešte maličký a nemáme toľko času a že si to len obzrieme a pofotíme a... a... a...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nič z toho som však po prvej otázke nestihol povedať. Bud, nezostanúc nič dlžný svojmu výzoru podráždene povie, že ešte nie je desať (bolo trištvrte). Pre mňa to bolo vyriešené, pôjdeme na Hrad, nemáme čas čakať, ale aj pani, z ktorej sa vykľula externá sprievodkyňa tej malej skupinky vidiac, že som našiel za bránu zodpovedného človeka sa ho opýta, či nemôžu ísť dnu. A to nemala robiť... Bud, evidentne nasrdený už od rána, nezvláda situáciu, že jemu už o pol desiatej volali, prečo tam nik nie je, že kým neprídu sprievodcovia môžeme ísť maximálne za bránu na parkovisko. Jeho prejav sa nepáči viacerým zo skupinky, čo ho vytáča ešte viac, vraví, že veď ponúka aspoň presun za bránu na parkovisko a "tu máte organizátorov, obráťte sa na nich" ukazuje na dvoch pánov, ktorí stoja pri aute na ulici. Jeden niekam telefonuje, evidentne nejaký problém. Kamarátka sa smeje, akým spúšťačom som sa stal, ja len bezradne rozpažujem ruky, len som sa pýtal. Skupinka nakoniec smeruje do záhrady, jeden pán z nej sa ešte háda s Budom, vyčíta mu arogantný prejav, ten spustí, že to je súkromný majetok, on tam býva a nemusí nikoho vôbec pustiť a... fúúú, stačilo agresie, nejako nám v poslednom čase stúpa, ideme na Hrad, aj keď aj jeho záhrada nie je v programe podujatia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Malý statočne kráča, šinieme si to hore kopcom Zámockou, vo výklade obchodíku so suvenírmi čosi zbadá, vletí dnu a o chvíľu s kamarátkou vychádzajú, pričom vnúčik hrdo máva slovenskou vlajkou :). Asi kvôli hokeju, ktorý doma pozeral. (Doplnené po prečítaní článku dcérou - nie hokej. V škôlke mali akciu Mesiac o Slovensku. Detičky sa učili, ako vyzerá slovenská vlajka, kreslili ju a takisto aj štátny znak a Bratislavský hrad :)... ). Mávajúc, máchajúc, rozhadzujúc ručičkami sa blížime k Hradu. Zastaví nás policajt s vojakom, po uši ozbrojení, že Hrad je zatvorený. Ako? Prosím? Takže záhrada Hradu neprístupná. No výborne, nemohlo sa NATO stretnúť niekde inde, kde by verejnosť neprekážala? Či NATO verejnosti? Dobre, čo teraz. Prichádza trolejbus smer Búdková, sadáme naň a rozmýšľam. Slavín? V tej páľave, ktorá začína, nedobré pre malého. Partizánska lúka? Ďaleko, prídeme tam a môžeme sa po pol hodine obrátiť na cestu domov. Na tabuli so zastávkami v trolejbuse svieti "Horský park". Ok, snáď nebude zatvorený. Nebol. Našťastie. Pre vnuka aj tak najlepší program, poprechádzal sa v lese a do sýtosti (mojej, lebo jasné, že nechcel odísť :)... ) sa pohral na detskom ihrisku pri Horárni.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo ma zarazilo bolo hlavne uzavretie Hradu pre verejnosť. Chápem dôležitosť stretnutia Parlamentného zhromaždenia NATO, ale iste máme v Bratislave aj iné reprezentačné a bezpečnosťou porovnateľné priestory, kde by si politici s verejnosťou navzájom neprekážali. Nie každý sleduje správy, aby vedel, že bude Hrad uzatvorený.

Slniečko v duši...

Pavel Vrabec

Pavel Vrabec

Bloger 
  • Počet článkov:  106
  •  | 
  • Páči sa:  10x

Som tu na návšteve ... asi ako dieťa - pozorovateľ, aspoň sa o to stále snažím. Zoznam autorových rubrík:  Go veganKrátkoZápisník "športovca" ... :o)V MHDZem nie sú len ľudiaLáskaOplatí sa vidieťČo ma teší ...Medzi ľuďmiČo ma se... srdí ....SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu