reklama

Oni a my

Pravidelným krokom ukrajujem z plánovaných okruhov na školskej bežeckej dráhe, ostáva mi ešte polovica.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Rodinka na prechádzke. Idú štyria - rodičia a dve deti, dcéry. Mladšej sa pri chôdzi blýska spod tenisiek, produkujúcich pri každom kroku bliknutie. Pomaly sa stmieva, oči mi zastiera zmes potu a súmraku, okoloidúci členovia rodinky sú ako tajomné škvrny križujúce "moju" škvárovú dráhu. Zastavia sa obďaleč na asfaltovom povrchu bývalého basketbalového ihriska. Niečo robia.

V súmraku padajúcom pod moje dopadajúce nohy pri obehu okolo ich pôsobiska zbadám, že rozkladajú čosi červené. Pri ďalšom kole sa už aj ohník zapáli... lampión "šťastia"... :(... čo teraz? Povedať im o rizikách, nepovedať? "Zhodiť" rodičov pred svojimi deťmi? Ďalšie kolo... lampión sa zatiaľ vznesie a upaľuje do neba, štyri postavy ho nadšene pozorujú. No nič, toto som nezvládol. Ďalšie kolo... rodinka stále sleduje vzďalujúcu sa svetelnú škvrnu. Ďalšie kolo... otec rodiny začne rozbaľovať ďalšie "šťastie". Nieeee... rozhodnuté, ozvem sa. Pribieham k nim, zadychčaným hlasom poprajem dobrý večer, ospravedlním sa za vyrušovanie a vravím, že asi nevedia, do akého rizika ohrozenia života môžu do výšky sa vznášajúcim horiacim lampiónom dostať naše vtáctvo. Či už denné, keďže vtáky sa práve vracajú do stromov na spánok alebo nočné, ktoré sa púšťajú na lovecký "chodník". Muž je otočený chrbtom, čupiac manipuluje s lampiónom, žena na mňa s miernym úsmevom pozerá, obaja mlčia. Mlčia aj dcéry. Reakcia žiadna, iba muž pokračuje v činnosti. Dodám ešte, že sa dajú riziká vygoogliť na nete, poprajem pekný večer a krúžim ďalej.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Do výšky sa vznesie aj druhý lampión... nerozumiem, čo sa to s ľuďmi deje. Nerozumiem, prečo každá ľudská zábavka musí prinášať riziká a ohrozenie životov iných tvorov. A komu nezáleží na zvieratách a rastlinách, malo by mu záležať na nás ľuďoch, či už v zmysle našej budúcnosti, keď neprežijeme bez okolitého, pomaly našou činnosťou kántreného života našej Zeme (nie našej, nepatrí nám) alebo len v zmysle "prízemných" rizík - znečisťovanie prírody a sídiel, či v linku spomínané požiare, ohrozené lety lietadiel... 

Na tieto riziká musíme neustále poukazovať. Verím, že v tých malých dievčatách sa napriek vplyvu rodičov, ktorým týmto nič nevyčítam, zakorení pochybnosť a jedného dňa si spomenú na príhodu púšťania lampiónov, ktoré však šťastie určite neprinášajú...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Slniečko v duši...

Pavel Vrabec

Pavel Vrabec

Bloger 
  • Počet článkov:  106
  •  | 
  • Páči sa:  10x

Som tu na návšteve ... asi ako dieťa - pozorovateľ, aspoň sa o to stále snažím. Zoznam autorových rubrík:  Go veganKrátkoZápisník "športovca" ... :o)V MHDZem nie sú len ľudiaLáskaOplatí sa vidieťČo ma teší ...Medzi ľuďmiČo ma se... srdí ....SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu