reklama

Выдержай пионер! (Vydrž pionier!)

Je zima, poletuje sneh a všetko naokolo pokrýva biela perina, Počasie ako stvorené na túru. Stojíme v lesnom prístrešku kdesi nad Modrou a bavíme sa o politike. Odhryzne si zo žemle s vegánskym rezňom, z úst jej vychádza para.

Písmo: A- | A+

Zima jej evokuje iné chladné dni. Hovorí o svojom známom, ktorý za všetkým vidí konšpirácie, Sorosa, spiknutie zahraničia. Vraj je správnym veriacim, pravidelne chodí do kostola, otec detí. No uplynulé protesty označuje za smiešne a zorganizované našej mladej republike neprajnými silami.

"A za takýchto mám chodiť protestovať na námestia? Mrznúť v mrazoch, potiť sa v horúčavách? JA nemám deti, mne môže byť jedno, ako to tu dopadne. JA to nejako doklepem. No ON má tri deti, JEMU by malo záležať na ich budúcnosti, ale miesto toto, aby žiadal od politikov poctivosť a slušnosť vidí okolo samých slniečkárov a konšpirácie", - ide ako píla dávajúc prízvuk na osobné zámená. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes som bol na podujatí pri parlamente, ktorým sme "odňali" kpt. JUDr. (pardón po odobratí titulu už iba Mgr.) Dankovi jeho právnický titul. Trochu ma mrzí, že záujem na FB prejavilo vyše štrnásťtisíc občanov, z toho vyše dvetisíc potvrdilo účasť. Nakoniec nás bolo asi päťsto. Nevadí. Aj keď účasťou ani skandovaním sme nedosiahli méty protestov z marca 2018, recesiou sme dali pánovi z parlamentu na známosť, čo si o ňom myslíme. Veľa som sa nasmial. Pri slovách Lucie Ďuriš Nicholsonovej o šikane voči jej osobe ma však smiech prešiel. Povedala, že oslovenie "cigánočka" je slabým odvarom toho, čo sa deje za múrmi parlamentu, keď nie sú na dohľad žiadne kamery médií. Vraj bežne zažíva urážky, osočovanie, ponižovanie. Vraj poslanec Číž dokonca navrhol, aby jej odobrali rod a volali ju "to" alebo "ono". A žiaden z prítomných kolegov - chlapov sa jej nezastal. Títo páni sú výkvet našej spoločnosti, kážu o morálke a požadujú slušnosť. No chovajú sa ako chrapúni. Dôležitejší ako slušnosť a spravodlivosť je pre nich napr. zákaz jedenia horaliek. Tak sme si na záver pekne zaspievali Gaudeamus igitur, zapálili rozdané prskavky a poriadne pred tým brlohom namrvili darovanými horalkami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
(zdroj: Pavel Vrabec)

Viem, prečo chodím na námestia, prečo sa snažím chodiť na všetky podobné akcie, či už spomienkové, protestné alebo aj recesistické. Uvedomil som si, že oblasti nášho života, od ktorých závisí prežitie tejto Zeme a ktoré ma bytostne zaujímajú a snažím sa im venovať (napr. ochrana prírody, zastavenie zbytočných výrubov, vegánstvo, zero waste a pod.) nebudú mať nikdy pozornosť a šancu na úspešnú zmenu, pretože ľudia sa môžu, s prepáčením, zvysoka vysrať na nejakú Prírodu a ekológiu, keď sú porušované zákony tými, ktorí majú dbať na ich dodržiavanie. Keď sa ľuďom ťažko žije a nemajú podmienky na obyčajný slušný a dôstojný dennodenný život. Keď politici okato a drzo, beztrestne a s úškrnom na perách napĺňajú heslo "Vyhraj voľby a môžeš všetko".Keď krivia zákony tak, ako im to vyhovuje. Keď aj po odhalení svojich lúpeží a zločinov sú schopní klamať a znásilniť spravodlivosť vo svoj prospech. Keď sa vraždia nevinní ľudia, ktorým záleží na odhaľovaní neprávosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chodím tam aj preto, aby nás neubúdalo, aby nakoniec niekto z nás, ktorí chodíme prejaviť svoju slobodnú vôľu, neostal sám. Aby tí hore boli stále v strehu. Aby sa nezabudlo.

A hlavne, nechodím tam za iných, ako bolo spomenuté na začiatku článku. Milá moja, chodím tam najmä za seba. Možno tam fyzicky suplujem neprítomných, ale v prvom rade som tam za, lepšie povedané PRE seba. Pre svoju dušu a za svoju spokojnosť. Pre môj pocit, že sa nevzdávam. Ak moja účasť a účasť všetkých, ktorí často v nepohode prešľapujeme na raz studenej, inokedy horúcej dlažbe prinesie ovocie, vďaka. A ak aj nie, za seba môžem sľúbiť, že chodiť na tieto akcie neprestanem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dnes sme sa smiali. Celé Slovensko sa z Andreja Danka smeje. Verím, že Lucia bola našou podporou povzbudená, verím, že to do momentu, kým koaličnú čvargu nevykopneme z parlamentu, vydrží. Aj my všetci, rovnako ako pionier držiaci elektródy v trasúcich sa rukách, to na námestiach vydržíme tiež. Aby naše deti, vnuci nakoniec znovu neskončili ako pionieri. Lebo to by sme sa už nesmiali.

Inak, jedna zásadná otázka - zaujímalo by ma, kto financoval nákup horaliek, ktoré sme pánovi Dankovi chrúmali pod oknami. Pretože zorganizovať takúto akciu a ešte aj zaplatiť horalky, hm, neviem si predstaviť, ako sa to dá tak rýchlo stihnúť. Dúfam, že nitky nevedú do zahraničia. Žeby Soros?

Slniečko v duši.

Pavel Vrabec

Pavel Vrabec

Bloger 
  • Počet článkov:  106
  •  | 
  • Páči sa:  10x

Som tu na návšteve ... asi ako dieťa - pozorovateľ, aspoň sa o to stále snažím. Zoznam autorových rubrík:  Go veganKrátkoZápisník "športovca" ... :o)V MHDZem nie sú len ľudiaLáskaOplatí sa vidieťČo ma teší ...Medzi ľuďmiČo ma se... srdí ....SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu