reklama

Dokonalý zmysel

V poslednej dobe nás tak pohltili starosti, problémy, politika, politikárčenie, že nevedome si tak ničíme sami život. Keďže ma to neláka a chcem sa baviť, založil som novú rubriku "Oplatí sa vidieť", kde chcem ako pozvánky v skratke predstaviť filmy v kinách, ktoré ma zaujali. Snímky, ktoré podľa môjho laického názoru stoja za precítenie. Podotýkam, že nie som filmový, divadelný či neviemaký kritik, ani sa nebudem snažiť o "hĺbkový" rozbor "Čo chcel asi autor týmto dielom povedať?" :o). Filmy uvediem len na základe mojich vlastných dojmov a pocitov, ktoré ma pri vtiahnutí do príbehu doslova prevalcovali. Je mi jasné, že asi nik neprečíta všetky články ako budú pribúdať v tejto rubrike, preto budem tento perex opakovať pri každej novej "pozvánke" na film, aby ma ozajstní kritici neupodozrievali, že im leziem do kapusty a neskritizovali za neprofesionálny rozbor :o). Prehlasujem, že píšem pre takých laikov, ako som ja, niekedy si aj zle vyložiac ideu diela ... ale milujúcich dobré filmy. Na konci uvediem oficiálny text distribútora, no nie recenziu. Tú si môžete nájsť sami, ale môj názor je, že najlepšie až po zhliadnutí filmu, aby si s ňou mohol každý porovnať svoje dojmy ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Mal som do tejto rubriky pripravené ako prvé pozvánky iné projekty, ale dnes som bol na filme Dokonalý zmysel (Perfect Sense) a preto začnem začerstva ním. Bude to veľmi stručné, pretože opisom deja by som veľa prezradil a to nechcem.

Ďalší skvelý neamerický film, takže našťastie sa vyhneme rôznym ohlušujúcim efektom, happy endu, katastrofickým klišé, aj keď sa v ňom o "katastrofe" ľudstva pojednáva ... občas mi na sedadle pri predstave zreálnenia čohosi "takého" prechádzali po chrbte zimomriavky ... hlavne pre emotívne scény, ukazujúce zúfalstvo a zároveň ponechané na fantázii diváka ...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na pozadí lásky sa odohráva apokalypsa, súmrak a tma ľudstva. Nevieme, prečo sa "to" stane, je na každom divákovi, aby si domyslel, čo asi katastrofu spôsobilo. Ale nie je to pre príbeh až tak dôležité. Film je o tom, čo všetko môže človek stratiť a predsa sa nepoloží ... ale aj o tom, ako ľahko môžeme prísť o to, čo pokladáme za samozrejmosť. Nevážime si obyčajný bežný deň, plytváme časom .... nevážime si maličkosti, všedné veci, príjemných ľudí, lásky ... dennodenne sa presviedčame, akí sme dokonalí a nič s nami nemôže otriasť ... láska síce hory prenáša, no v tomto filme po "dokonaní" vecí asi už prenášať niet čo ...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Záverečná scéna pôsobí ako nádej a zároveň studená sprcha ... "Nyní je tma, ale jeden cítí dech toho druhého. A ví všechno, co potřebují vědět, protože tak jde život dál. A jestli zůstal někdo, kdo by je mohl vidět, tak vypadají jako normální milenci."

Oficiálny text distribútora

Trailer

Slniečko v duši ...


Pavel Vrabec

Pavel Vrabec

Bloger 
  • Počet článkov:  106
  •  | 
  • Páči sa:  10x

Som tu na návšteve ... asi ako dieťa - pozorovateľ, aspoň sa o to stále snažím. Zoznam autorových rubrík:  Go veganKrátkoZápisník "športovca" ... :o)V MHDZem nie sú len ľudiaLáskaOplatí sa vidieťČo ma teší ...Medzi ľuďmiČo ma se... srdí ....SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu