reklama

Podpultový tovar?

Koľkože to už máme od revolúcie, pred ktorou sme nakupovali niektoré tovary často len na základe známostí v obchodoch?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Bol som včera u mamy, nejako sa mi u nej po týždeň trvajúcej miernej slabosti zrazu pohoršilo. Fíha, teplota 38,0 stupňov Celzia, asi budem musieť ísť ráno k lekárke. Tak sa rozlúčim a reku, ak mám byť na PN, cestou domov nakúpim v NON - STOP otvorenom hypermarkete Tesco Lamač v Bratislave. Ak mám vyzdravieť, budem potrebovať hlavne veľa vitamínov, nejaké vitamínové bomby a vôbec aj pečivo sa minulo a nejaké nátierky ....

Hypermarket Tesco, Lamač Bratislava, nedeľa 24.8.2014, čas 20:00 ...

Zlaté úsmevy banánikov ...
Zlaté úsmevy banánikov ...  
Kde sú bandurky? ..
Kde sú bandurky? ..  
Áááá ... tu sú .. pár kúskov ...
Áááá ... tu sú .. pár kúskov ... 
Vďaka aspoň za uhorky ...
Vďaka aspoň za uhorky ... 
Regál s .. .s čímkoľvek, čo si predstavíte ...
Regál s .. .s čímkoľvek, čo si predstavíte ... 
Šťavnaté jabĺčka ... aspoň zopár ...
Šťavnaté jabĺčka ... aspoň zopár ... 
Osviežujúce citrusové plody ...
Osviežujúce citrusové plody ... 
Nehmotné plody plné vône, šťavy a slnečných lúčov ...
Nehmotné plody plné vône, šťavy a slnečných lúčov ... 
Voňavé rožteky ...
Voňavé rožteky ... 
Regál s chrumkavými chlebíkmi ...
Regál s chrumkavými chlebíkmi ... 
Tesco Lamač, otvorené 0 - 24 h
Tesco Lamač, otvorené 0 - 24 h 

Tak teraz fakt neviem, v akej dobe som sa to ocitol ... že nemali ovocie a zeleninu, to ešte ako tak pochopím, predsa len, ak je posledné zásobovanie v piatok, nedá sa úplne presne vypočítať zásoba a v pondelok bude od rána všetko "čerstvé" (aj keď moje druhé ja ma zvnútra hlodá, že či taký gigant ako Tesco nemá svoje vlastné veľkosklady a zásobovacie autá ... a aj odpovedá, že má ...).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale že nemali skoro žiadne pečivo (a to, čo mali, bolo dosť nepoužiteľné), keď majú vlastnú pekáreň a väčšinou sa jedná len o predpečené, hlboko zmrazené polotovary, to pochopiť neviem. Najmä ak je otvorené non - stop. Že majú možno nejakú štatistiku, že sa im z nedele na pondelok neoplatí piecť? Má ma to ako zákazníka zaujímať?

Kto ma pozná vie, že sme mali kedysi v paneláku asi 6 rokov rodinnú predajňu ovocia, zeleniny, potravín a rozličného tovaru. Mohlo by sa pod dojmom tejto skutočnosti zdať, že som voči hypermarketom ako vtedajšej konkurencii zaujatý. Nie je to pravda. Mať malú prevádzku otvorenú od pondelka do nedele, starať sa o jej zásobovanie, účtovníctvo a vôbec o všetko, keď vám štát podkopáva nohy, to ďakujem, už nikdy viac. Kto neskúsil, nepochopí. Ak som mal na veľké reťazce v tej dobe ťažké srdce, bolo to len pre nekalé podmienky súťaženia, keď si napr. v Coca-cole vyhradili vianočnú 2,5 litrovú Colu len pre seba. Coca-cola ju malým obchodníkov nepredávala. Nám ostala len 2 litrová.Tak potom aká konkurencia? (oki, mohla to byť iniciatíva aj na strane Coca-coly, aj keď to sa mi nezdá, lebo by mali len väčší odbyt, ak by predali všetok svoj sortiment všetkým). Alebo, ak jeden z reťazcov v letáku uviedol bombastické akcie na tovar, ktorý sme my aj po ich zlacnení v letákoch predávali stále lacnejšie :). Škoda že ľudia nevedeli a nevedia, aké marže si po zľavách od dodávateľov (či už množstevných alebo vydieračsky vynútených) reťazce pridávali a pridávajú k nákupnej cene. Ale to bolo dávno, odbočil som, naozaj môj článok neovplyvňuje žiadna zaujatosť, tiež som spohodlnel a vítam možnosť nákupu širokého sortimentu v širokom časovom rozpätí. Takže sa spolieham, že ak prídem do veľkého obchodu, neodídem s prázdnou. Ak teda reťazce pohltili rôzne prevádzky a položili väčšinu malých obchodíkov, mali by mať aj určitú mieru zodpovednosti za prevzatý trh.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Malátny sa s pár položkami v košíku kymácam ku kasám, idem k tej, pri ktorej si myslím, že sa podľa vyloženého tovaru na páse zdržím najkratšie. Jasné, že Murphyho zákony sú stále v kurze. Predo mnou dvaja zákazníci, obaja po 5 - 6 položiek. Prvý v poho "nablokovaný", odíde. Pani predo mnou má okrem iného v igelitovom vrecku nejaký väčší rožok, mladá pokladníčka, ktorá sa mi až teraz dostala do chorobou zúženého zorného poľa a z ktorej sa dodatočne vykľula spiaca princezná sa jej pýta, aký to je rožok? Nie je to bageta? Pani vraví, že nevie ako sa volá, boli tam už len dva, jeden si uchmatla, cena 0,19 €. Otrávená princezná pomaly jedným prstom ťuká do displeja a opakovane sa zákazníčky pýta, či to nemôže byť hento alebo tamto ... poviem pravdu, trvalo to dlho - predlhoooo .... asi nevidela na displeji cenu, lebo sa pýtala vždy len na názov a gramáž - nemôže to byť dalamánkový rožok, 150 gramov? ... až nakoniec zákazníčka nevydržala a po asi 2 minútach povedala, že si rožok nevezme. Možno je to nová služba Tesco, aby sme po večeroch nežrali a nepriberali ...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Priznám, trochu sa aj na seba hnevám, či nepreháňam, že ma to tak rozladilo, lebo inak som veľmi trpezlivý. Ale keď sa mi spojili všetky premenné, od bolesti hlavy z teploty, cez prázdne regále a zážitok na pokladni až po predstavu, že okrem návštevy lekárky budem musieť ísť ráno ešte raz do obchodu, vyšiel mi z tejto rovnice článok ....

Slniečko v duši ...

Pavel Vrabec

Pavel Vrabec

Bloger 
  • Počet článkov:  106
  •  | 
  • Páči sa:  10x

Som tu na návšteve ... asi ako dieťa - pozorovateľ, aspoň sa o to stále snažím. Zoznam autorových rubrík:  Go veganKrátkoZápisník "športovca" ... :o)V MHDZem nie sú len ľudiaLáskaOplatí sa vidieťČo ma teší ...Medzi ľuďmiČo ma se... srdí ....SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu