Obyčajný klient ...

Autor: Pavel Vrabec | 4.5.2012 o 14:30 | Karma článku: 10,03 | Prečítané:  1018x

Súc ovplyvnený neprajúcnymi planetárnymi konšteláciami, krízou, vnútorným i vonkajším nepriateľom a inými vesmírnymi faktormi, padol som tak trochu do finančnej nerovnováhy. Nie som náš štát, ktorý vie zázračne fungovať vďaka imaginárno-matrixovému deficitu a dokáže mať dlhodobo výdavky vyššie ako príjmy. Ja som sa rozhodol začať od seba a znížiť práve tie nešťastné výdavky.

Za jeden zo zbytočných výdavkov, ktorý neslúži bezprostredne na prežitie, považujem telefónny účet. 30.4. mi skončila v T-mobile (po novom Telekom) dvojročná viazanosť, čo som už dávnejšie plánoval využiť pre moje ciele vyváženého hospodárenia - prejsť z paušálu na predplatenú Easy kartu. Už pred nejakým časom som sa na infolinke informoval, ako to bude s prechodom. Potešili ma správou, že hocikedy po skončení viazanosti stačí prísť na predajné miesto a zadať žiadosť o zmenu, že to nebude problém.

Tak sa v inkriminovaný deň vyberiem v Petržalke na predajné miesto. Mladý muž ma po vypočutí mojej vízie podrobne informuje o podmienkach takéhoto závažného a pre mňa iste životne veľmi dôležitého kroku :o). Jednou zo zmluvných podmienok, ktorá sa nevzťahuje ani tak na viazanosť ako na číslo a zmluvu o prepojení (teda na moju osobu) je výpovedná doba jedného mesiaca, začínajúca plynúť od nového zúčtovacieho obdobia. To mi začne od 22.5., takže na predplatenú kartu Easy môžem prejsť až od 22.6.2012.

„Ale ja aj po prechode na Easy ostanem vašim zákazníkom“, oponujem, „nechcem odísť ku konkurencii.“

Pracovník je však neoblomný. Také sú vraj zmluvné podmienky, ktoré som podpísal. Oki, je to v poriadku, chápem. Pri opačnom prechode z Easy na paušál to síce v minulosti šlo takmer okamžite, ale chápem .. :o) ... ide len o peniaze.

„ ... a za prechod na Easy kartu zaplatíte ešte poplatok 3,90 € ... “, potvrdí moju teóriu hlas pracovníka, vytrhnúc ma tak z premýšľania, či radšej neprejsť na nižší paušál.

„ ... prosím? ... “

„Taký je za tento úkon poplatok v sadzobníku poplatkov.“

„A keď zruším s vami zmluvu a nebudem chcieť Easy kartu? ... tiež budem niečo platiť?“

„Nie.“


... uff ...


Odídem z pobočky s tým, že mám do 21.5. čas na rozhodnutie. Dovtedy samozrejme čakať nebudem. Buď sa to vyrieši hneď alebo prejdem čo najskôr k inému operátorovi a zároveň si prenesiem číslo. Obratom volám na infolinku, keďže pri prvom spomínanom telefonáte ma o výpovednej dobe neinformovali (jasné, že som mal o nej vedieť, ale kto si má pamätať, čo bolo v zmluve, ktorú som podpísal pred dvoma či viac rokmi? ... :o) ...). Ženský hlas mi potvrdzuje informácie z predajného miesta. Slečna sa ešte pokúsi prehovoriť ma na nižší paušál Podľa seba 1, ten odmietam s tým, že aj 10 € je viac, ako som ochotný platiť. Informuje ma, že ho môžem mať za zvýhodnenú, skoro polovičnú sumu, ak sa zriadi nová SIM karta s novým číslom.

„Ale ja som konzervatívny a chcem si ponechať moje číslo, ktoré, ako správny konzervatívec, mám už asi 12 – 13 rokov u jedného operátora - u vás“, informujem ju zase ja.

Obom naraz nám napadlo, že sa poinformuje, či sa s tým dá niečo robiť - dať mi ňou ponúknutý najnižší paušál za zvýhodnenú akciovú cenu aj bez novej SIM karty a výnimočne mi ponechať staré číslo.

„Tak to by som bol spokojný ďalšie dva roky“, vravím a po jej odhlásení čakám na opätovné spojenie.

„Bohužiaľ, nie je to možné“, smutne vraví milý hlások, ktorý sa kdesi tam v neznáme informoval o mojej požiadavke a vrátil sa verne späť.


Myslel som, že v čase krízy si chce každý udržať zákazníka aj za cenu nejakej výnimky, veď kto si necení málo, nezaslúži si veľa. Ale asi záleží od výšky faktúry, asi treba rozlíšiť obyčajného klienta a toho "iného".


Viem, rovnaké alebo podobné podmienky ohľadom výpovednej doby majú v zmluvách aj ostatní operátori, či poskytovatelia rôznych služieb, mne sa však nepáči, že by som mal byť ďalšie dve zúčtovacia obdobia vazalom a zaplatiť dva razy zbytočne viac napriek tomu, že mi skončila viazanosť a napriek tomu, že CHCEM (chcel som) ostať zákazníkom Telekom-u ... že sa nemôžem okamžite po skončení viazanosti rozhodnúť pre riešenie, ktoré mi najviac vyhovuje. Pardon, môžem, ale len v rámci paušálu. No mne vyhovuje predplatená karta! Nie je už doba na to, aby sa podmienky v konkurenčnom boji zmenili?

A čo ma ešte srdí je ten poplatok, ktorý mi po dvojmesačnom zbytočnom platení paušálu po skončení viazanosti nakoniec vyrúbia za to, že si dovolím prejsť na asi z pohľadu Telekom-u menejcenný produkt - predplatenú kartu. A vôbec mi nejde o výšku poplatku, nie je to horibilná suma. Ide o princíp - kde je logika, že ak odídem k inému operátorovi, nebudem platiť nič, no ak ostanem verným zákazníkom, aj keď len na predplatenej karte, bude ma "materská" firma akoby trestať? Predsa kartu si budem dobíjať a prinášať tak ďalšie peniažky.

 

Takže otázka na Telekom - stojí vám poplatok 3,90 € za strateného zákazníka? ... (a po uplynutí viazanosti pevnej linky ďalšia strata? ... )

 

 

 

Slniečko v duši ...

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

NDS priklepla Doprastavu zákazku bez súťaže, vraj aby diaľnica neskončila v poli

Súčasťou združenia sú aj Strabag, Váhostav a Metrostav.

KOMENTÁRE

Zničia raz naše deti svet?

Do 20 rokov má zmiznúť takmer polovica pracovných miest.

PLUS

Zamrzla a nebilo jej srdce. Potom vstala z mŕtvych

Žena bola hodiny mŕtva, zmrzla na kosť a zažila zmŕtvychvstanie.


Už ste čítali?